Estrenes

Estrenat: 15/07/24 a les 21:30h

Nit amb Fanny i Felix Mendelssohn

image/svg+xml

Nit amb Fanny i Felix Mendelssohn

Nit amb Fanny i Felix Mendelssohn

Concert a l'aire lliure a la plaça de la Catedral de Vic, en el marc del Clàssica Jove 2024, amb obres de Fanny Mendelssohn, Felix Mendelssohn i W. A. Mozart amb l’Orquestra de Cambra de Vic, sota la direcció d’Oleguer Aymamí, amb Emma Stratton al piano

El violoncel·lista osonenc Èric Diaz interpreta la Romança sense paraules op.109 per a violoncel i orquestra de corda de Felix Mendelssohn.

----------

Programa:

Simfonia n.12 en sol m MWV N12 de Felix Mendelssohn 

  Grave- Allegro 

  Andante 

  Allegro molto 

Cançó sense paraules Op.109 de Felix Mendelssohn (arranjament per violoncel i orquestra, Hans Kunstovny) 

  Andante 

Concert piano n.23 en La M de W.A.Mozart 

  Allegro 

  Andante 

  Presto 

 Melodie op. 4 n.3 en Mi Major de Fanny Mendelssohn (piano) 

----------

Aquest concert ha estat possible gràcies al mecenatge de la Fundació Puig-Porret i la Fundació Girbau.

---------

EMMA STRATTON

El pianisme de l'empordanesa Emma Stratton (Pals, 1999) és una mescla de virtuosisme i musicalitat singulars que expliquen el perquè mereix un lloc destacat entre els talents de la seva generació.

Stratton evidencia una capacitat comunicadora inusual en una músic de la seva joventut, un fet que converteix cadascuna de les seves actuacions en un viatge emocional únic aconduït amb mestratge i respecte envers l'oïdor. 

Deixebla, entre d’altres, de Carlota Garriga a l’Acadèmia Marshall i del prestigiós pianista rus Vladislav Bronevetzky a l'ESMUC, la personalitat musical d'Emma Stratton troba l'equilibri entre l'explosivitat necessària per acarar repertoris d'una dificultat tècnica extrema i una musicalitat que no renuncia en cap moment al bon gust i al rigor estilístic, treballats d'una manera especialment intensa en el màster en interpretació que ha finalitzat a Hamburg el 2023 amb el professor Aleksandar Madžar, amb qui continua perfeccionant tècnica i repertoris diversos.

Ha rebut la Beca Alícia de Larrocha 2024 promoguda pel Palau de la Música Catalana.

'Una artista jove, elegant en el gest, de refinada sensibilitat, però també portadora d’energia i vehemència [...] Una pianista d’una elegància musical i brillantor tècnica admirables.'

Lluís Trullén, Revista Musical Catalana

OLEGUER AYMAMÍ BUSQUÉ

Nascut a Sabadell i format a l’Escolania de Montserrat sota la direcció del P. Ireneu Segarra. Cursà els estudis superiors de violoncel a l’ESMUC amb Damián Martínez i els Màster de violoncel barroc amb Bruno Cocset i Màster de direcció d’orquestra amb Laurent Gay i direcció de cor amb Celso Antunes a l’Haute École de Musique de Ginebra. Paral·lelament s’inicià amb la viola de gamba amb Guido Balestracci. Ha realitzat masterclasses de direcció amb Emmanuel Krivine i Antoni Ros-Marbà.   

La seva activitat musical abasta un repertori molt variat que va de la música antiga a la música contemporània, moderna i improvisada, i combina la direcció i la interpretació com a solista, música de cambra i orquestra. Actua a les millors sales de concerts d’Europa i Amèrica llatina i enregistra per diversos segells discogràfics.  

És professor de violoncel històric i de música de cambra a l’ESMUC i de l’Aula de Música Antiga del Conservatori de Música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona, i director convidat de diferents formacions i orquestres. Des de l’any 2017 dirigeix l’Orquestra Simfònica del Conservatori de Berga i del Conservatori dels Pirineus i treballa regularment com a director musical assistent al Gran Teatre del Liceu, on ha format part de les produccions de Lohengrin, Ariadne auf Naxos, Tosca i Messies (versió Mozart). És director artístic del projecte personal Ensemble Exclamatio. 

ÈRIC DÍAZ

Ha participat en molts concerts i actes, dels quals destaca la seva interpretació al WHEC (UNESCO) i al concert de Joves Promeses de Ripoll. Després de dos anys a l'IEA Oriol Martorell, aquest proper curs començarà els seus estudis a Maastricht amb l'Alexander Chaushian.