L’Atlàntida amb l’agenda ODS de Desenvolupament Sostenible

A través de les nostres activitats en l’àmbit de les arts escèniques i la música, la Fundació L’Atlàntida té com a objectiu contribuir activament a la construcció d’un món més just, equitatiu i sostenible, en sintonia amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

Fi de la pobresa

• Aplicar els criteris de baremació en l'adjudicació de places de l'oferta educativa troncal per tal de garantir la igualtat d'oportunitats.
• Reforçar els programes que s'adrecen a alumnat amb risc d'exclusió social o amb altres circumstàncies que dificulten l'accés a l'aprenentatge de la música.
• Fomentar els projectes d'integració i de relació amb els centres educatius de règim general valorant-ne els processos d'ampliació i de qualificació.
• Exercir el rol principal en la vertebració dels espais escènics de la ciutat generant oportunitats per a la millora de la presència de les arts en viu a la ciutat.
• Desenvolupar accions de dinamització comunitària per generar complicitats i fomentar el compromís i la implicació de la ciutadania.
• Promoure la participació en totes les obres programades de membres de col·lectius en risc d'exclusió social.
• Dissenyar propostes participatives adreçades als escolars de Vic i d'Osona per tal de consolidar projectes educatius comuns de gran impacte cultural.
• Promoure la participació cultural dels estudiants en la programació estable.
• Programar continguts escènics i musicals amb una intencionalitat reflexiva i transformadora.
• Gestionar el Banc d'instruments i el sistema de préstec corresponent.
• Desenvolupar una organització laboral fonamentada en la igualtat i la conciliació personal i familiar.

ODS 3

• Desenvolupar accions de dinamització comunitària per generar complicitats i fomentar el compromís i la implicació de la ciutadania.
• Facilitar la plena accessibilitat física, sensorial i cognitiva de l’equipament i contribuir a l’apoderament de les persones amb diversitat funcional.
• Promoure la participació en totes les obres programades de membres de col·lectius en risc d'exclusió social.
• Programar activitats complementàries a la programació amb l'objectiu de fomentar el coneixement i el gaudi de les propostes culturals.
• Programar continguts escènics i musicals amb una intencionalitat reflexiva i transformadora.
• Programar continguts escènics vinculats directament a la perspectiva de gènere.
• Desenvolupar programació escènica i musical des de la perspectiva de la diversitat cultural.
• Desenvolupar estratègies comunicatives per millorar l'accessibilitat als serveis i propostes culturals.
• Avançar en el procés de digitalització de l'equipament.
• Revisar l'organigrama i els llocs de treball d'acord amb l'auditoria de recursos humans
• Implementar un sistema de gestió de qualitat que prevegi l'estructuració dels processos de treball i els sistemes de seguiment pertinents.
• Desenvolupar la prevenció de riscos laborals i la vigilància de la salut.
• Desenvolupar una organització laboral fonamentada en la igualtat i la conciliació personal i familiar.

ODS 4

• Establir una relació continuada i desenvolupar un projecte compartit amb les associacions vinculades a la comunitat educativa i cultural de l'EMVIC i el CAE
• Reforçar els programes que s'adrecen a alumnat amb risc d'exclusió social o amb altres circumstàncies que dificulten l'accés a l'aprenentatge de la música.
• Facilitar l'accés al Conservatori dels alumnes de l'Escola de Música que ho desitgin per tal d'aprofundir en la seva formació musical i, si s'escau, vehicular el seu camí cap a la professionalització.
• Participar de mecanismes estables de treball en l'àmbit de la ciutat que faciliti els aprenentatges artístics.
• Fomentar els projectes d'integració i de relació amb els centres educatius de règim general valorant-ne els processos d'ampliació i de qualificació.
• Definir el règim de col·laboració amb altres entitats de l'àmbit educatiu, universitari, social i cultural de la ciutat i comarca.
• Definir un sistema de números claus ús i ratios lectives en tots els programes educatius i especialitats instrumentals a partir d'un estudi sobre la realitat actual i possibles escenaris i sobre les necessitats demogràfiques, econòmiques i d'espai, tenint en compte els paràmetres de la Generalitat.
• Consolidar i aprofundir en el disseny d'una oferta educativa que a l'Escola de Música ofereixi itineraris centrals de caràcter troncal i programes curriculars complementaris per a totes les edats, estils musicals i adreçats a diversos perfils d'alumnat.
• Consolidar l'actual Xarxa EMVIC d'aules de música.
• Fomentar programes educatius per a la sensibilització i formació de públic potencial en el si del projecte curricular de l'EMVIC.
• Incorporar la programació escolar en el marc de l'Anem al Teatre.
• Dissenyar propostes participatives adreçades als escolars de Vic i d'Osona per tal de consolidar projectes educatius comuns de gran impacte cultural.
• Promoure la participació cultural dels estudiants en la programació estable.
• Promoure la producció pròpia de caràcter pedagògic i l'elaboració de materials educatius.
• Programar activitats complementàries a la programació amb l'objectiu de fomentar el coneixement i el gaudi de les propostes culturals.

ODS 5

• Programar continguts escènics i musicals amb una intencionalitat reflexiva i transformadora.
• Programar continguts escènics vinculats directament a la perspectiva de gènere.
• Desenvolupar programació escènica i musical des de la perspectiva de la diversitat cultural.
• Procurar un sistema organitzatiu fonamentat en els criteris de professionalitat, eficiència, responsabilitat, participació, cooperació, avaluació i millora continuada.
• Desenvolupar una organització laboral fonamentada en la igualtat i la conciliació personal i familiar.

ODS 6

• Desenvolupar el Pla d'eficiència energètica i sostenibilitat mediambiental.

ODS 7

• Desenvolupar el Pla d'eficiència energètica i sostenibilitat mediambiental.

ODS 8

• Revisar l'organigrama i els llocs de treball d'acord amb l'auditoria de recursos humans
• Implementar un sistema de gestió de qualitat que prevegi l'estructuració dels processos de treball i els sistemes de seguiment pertinents.
• Procurar un sistema organitzatiu fonamentat en els criteris de professionalitat, eficiència, responsabilitat, participació, cooperació, avaluació i millora continuada.
• Dissenyar accions de millora de la comunicació interna de l'equip professional.
• Desenvolupar la prevenció de riscos laborals i la vigilància de la salut.
• Desenvolupar una organització laboral fonamentada en la igualtat i la conciliació personal i familiar.

ODS 9

• Contribuir a fer que la ciutadania de Vic i la comarca valorin els beneficis de la pràctica de la música en el seu desenvolupament personal, coneguin l'oferta educativa de l'EMVIC i tinguin oportunitats d'accedir-hi si és del seu interès.
• Aplicar els criteris de baremació en l'adjudicació de places de l'oferta educativa troncal per tal de garantir la igualtat d'oportunitats.
• Reforçar els programes que s'adrecen a alumnat amb risc d'exclusió social o amb altres circumstàncies que dificulten l'accés a l'aprenentatge de la música.
Consolidar un disseny curricular que garanteixi una oferta educativa per a un ampli abast social
• Fomentar els projectes d'integració i de relació amb els centres educatius de règim general valorant-ne els processos d'ampliació i de qualificació.
• Consolidar l'actual Xarxa EMVIC d'aules de música.
• Incrementar les accions conjuntes i els espectacles promoguts per L'Atlàntida amb altres entitats.
• Desenvolupar accions de dinamització comunitària per generar complicitats i fomentar el compromís i la implicació de la ciutadania.
• Facilitar la plena accessibilitat física, sensorial i cognitiva de l’equipament i contribuir a l’apoderament de les persones amb diversitat funcional.
• Promoure la participació en totes les obres programades de membres de col·lectius en risc d'exclusió social.
• Donar suport a projectes solvents de creació i producció escènica i musical dels agents locals en el marc del Projecte de Suport a la creació de l'Àrea de Cultura.
• Promoure la Sala 4 com un espai obert a la creació i a la producció escènica, musical i audiovisual del territori.
• Programar continguts escènics i musicals amb una intencionalitat reflexiva i transformadora.
• Desenvolupar programació escènica i musical des de la perspectiva de la diversitat cultural.

ODS 10

• Promoure espais de trobada i plataformes de relació virtual entre els equipaments i entitats de la ciutat, de la comarca, nacionals i internacionals que facilitin la cooperació entre ells en el desenvolupament dels seus serveis i activitats.
• Participar de mecanismes estables de treball en l'àmbit de la ciutat que faciliti els aprenentatges artístics.
• Definir el règim de col·laboració amb altres entitats de l'àmbit educatiu, universitari, social i cultural de la ciutat i comarca.
• Cooperar amb altres espais escènics de la ciutat i de la comarca realitzant accions conjuntes amb cadascun d'ells per afavorir la creació d'una xarxa territorial que funcioni com a comunitat de pràctica.
• Exercir el rol principal en la vertebració dels espais escènics de la ciutat generant oportunitats per a la millora de la presència de les arts en viu a la ciutat.
• Desenvolupar accions de dinamització comunitària per generar complicitats i fomentar el compromís i la implicació de la ciutadania.
• Donar suport a projectes solvents de creació i producció escènica i musical dels agents locals en el marc del Projecte de Suport a la creació de l'Àrea de Cultura.

ODS 13

• Desenvolupar el Pla d'eficiència energètica i sostenibilitat mediambiental.