Cineclub: Els ossos no existeixen
Jafar Panahi, Iran, 2022
Dues històries d'amor paral·leles (una parella que vol fugir de l´Iran i una noia que es nega a casar-se per seguir la tradició) on els desitjos es veuen frustrats a causa d´obstacles ocults i inevitables, la força de la superstició i la mecànica del poder.
Aquesta és, potser, la pel·lícula més valenta i complexa de tota la filmografia de Jafar Panahi. Una comèdia dramàtica que atrapa a l´espectador provocant més d´un somriure i on es confonen realitat i ficció. Filmada amb el seu estil habitual (naturalista, directe i de to semidocumental), el director es posa davant la càmera i ens ensenya com és la seva vida quotidiana. Al mateix temps, denúncia sense caure en el victimisme, la societat Iraniana, faltada de llibertat però aferrada a les seves tradicions.
Jafar Panahi
Nascut a Mianeh, Iran, el 1960, s´ha convertit en un dels directors més influents de l´anomenada nova onada iraniana. Va estudiar a la facultat de cinema i radiotelevisió de Teheran i va començar rodant diferents pel·lícules per televisió i fent d´ajudant de direcció. La seva primera pel·lícula fou El globus blanc (1995). El 2010 va ser acusat de conspiració contra el govern i condemnat a presó i a vint anys d´inhabilitació. A partir d´aquell moment, totes les seves pel·lícules han estat rodades des de la clandestinitat: Això no és una pel·lícula(2011), Pardeh (2013), Taxi Teheran (2015), Tres cares (2018) i Els ossos no existeixen, premi especial del Jurat a Venècia.
----------
Venda d'entrades en aquest enllaç.