Fem l'última copa

Imatge Fem l'última copa

Sobre quins valors morals hem construït les nostres suposades democràcies occidentals? Tres pertorbadores històries de Harold Pinter 

'És legítima, la tortura, si serveix per salvar les vides de milers de persones? Fins on pot arribar el sistema? Encara pot quedar dignitat humana quan t’ho han arrabassat tot?”. El nou ordre mundial (1991), Roda de premsa (2002) i Fem l’última copa (1984) de Harold Pinter prenen com a punt de partida el terrorisme d’Estat i la supressió i tortura sistemàtica de la dissidència política.  

Segons explica la jove companyia teatral La Metralla, 'arran dels atemptats de l’11 de setembre de 2001, als Estats Units es planteja la pregunta sobre si la tortura és legítima o no. Aquesta pregunta també se la fa i respon el govern del Senyor X quan crea el Grup de Mercenaris d’Alliberament (GAL), a Espanya. 

Per mesurar l’amplitud actual del fenomen de la tortura només cal llegir les dades que proporciona Amnistia Internacional i seguir la successió de notícies que arriben, no només des dels escenaris bèl·lics, els camps de refugiats o els soterranis de les dictadures, sinó també des de les penitenciàries, les presons i els centres d’internament dels països democràtics. El nom d’Abu Ghraib, com altres noms, ha quedat per assenyalar no només una taca, sinó aquell lloc, en el temps i l’espai, pel qual la democràcia occidental haurà de passar comptes, davant del tribunal de la història, pel que ha fet de la dignitat humana.'

La tortura no és un crim aïllat; sempre hi ha una organització que em mou entre bastidors 'a l’aguait i a punt de saltar com un puma'. D’això tracta aquest muntatge dirigit per Leonardo Vicente que ara arriba a L’Atlàntida com una nova proposta d’ajuda a la producció de Teatres d’Osona. 

Sessions

    Detalls

    Gèneres
    Teatre
    Cicles
    #EscenaCrítica, Temporada estable
    Preu
    14 €
    Durada
    1 h
    Organitzadors
    Fundació L'Atlàntida

    Fitxa artística

    Direcció i dramatúrgia: Leonardo Vicente Granados 

    Autoria: Harold Pinter 

    Repartiment: 

    Abel Reyes Alabart 

    Gerard Pla Zamora 

    Raquel Garabal Carbajal 

    Escenografia i il·luminació: Isabel Joaniquet Almirall 

    Disseny d’espai sonor: Eduard Mauri Vilar 

    Caracterització: Mariona Pladelasala Ferrer 

    Companyia La Metralla