L’Atlàntida presenta la primera edició de l’Acadèmia Mozart de Vic
Des del dissabte 12 de març fins al dissabte 19 de març L’Atlàntida Centre d’Arts Escèniques d’Osona acollirà la I Acadèmia Mozart de Vic, que portarà a terme un treball exhaustiu sobre algunes de les òperes de Mozart.
Els participants d’aquesta primera edició són una selecció de dotze joves solistes que faran un stage formatiu amb el director del cor jove de l’Orfeó Català Esteve Nabona i el director i dramaturg Marc Rosich. D’entre aquests joves solistes en destaquen els osonencs Joan Mas i Judit Muñoz.
Aquest stage culminarà amb l’estrena d’Una nit amb Mozart, un espectacle semi-escenificat de fragments de les millors àries operístiques del compositor austríac. Concretament de Les noces de Fígaro, la coneguda comèdia amb una forta presència de la crítica social, Cosí fan tutte, una crítica a la fidelitat de les dones també des d’un punt de vista còmic, i Don Giovanni, basada en el mite de Don Joan. En aquesta producció també hi participaran l’Orquestra de Cambra de Vic i el Cor del Conservatori de Vic, dirigits per Sebastià Bardolet.
Marc Rosich, que s’encarrega de la dramatúrgia i la direcció escènica d’aquest espectacle, és un conegut director i dramaturg de l’escena teatral catalana del moment. Es va formar a la Sala Beckett de Barcelona, on també imparteix cursos, i és un col·laborador habitual de Calixto Bieito en la dramatúrgia d’espectacles com Leonce und Lena de Büchner (Munic) Forests a partir de Shakespeare (Birmingham/Barbican Londres/CDN). També ha fet la dramatúrgia del musical Fang i setge, que s’acaba d’estrenar al Teatre Victòria de Barcelona. Entre les seves obres originals hi ha Limbo (Teatre Gaudí), La dona vinguda del futur (TNC, Premi Butaca a millor espectacle infantil) o N&N (Sala Beckett). Actualment forma part de l’equip directiu d’Òpera de Butxaca i Nova Creació.
Esteve Nabona, que s’ocupa de la direcció del cor i dels solistes, és deixeble de Manuel Cabero o Pierre Cao, entre d’altres. Ha estat director del Cor de Cambra Ars Subtilior, de l’Ensemble Vocal Cambra’16 i del Cor Jove dels Països Catalans, entre d’altres. També ha col·laborat en la direcció del Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i del Cor del Gran Teatre del Liceu. Actualment compagina la direcció del Cor Jove de l’Orfeó Català amb la de l’Escola Coral de l’Orfeó Català i del projecte social i educatiu Clavé XXI.