Pel davant i pel darrera, de Michael Frayn

14 de febrer de 2026

Torna la comèdia que ens ha fet riure durant quatre dècades

Escrita el 1982 per Michael Frayn, aquesta divertida obra s’ha pogut veure en més de 50 països diferents, ha estat traduïda a 28 idiomes i se’n fan reposicions continuades tant al West End com a Broadway.

Una companyia de teatre es disposa a estrenar una comèdia britànica de dubtosa qualitat. Però res no sortirà com estava previst... Entre actors que obliden el text, relacions sentimentals enredades, portes que no tanquen i sardines que van i venen sense control, el que havia de ser una representació rutinària es converteix en un caos còmic absolut.

Els malentesos davant i darrere de l’escenari en una doble ficció provoquen situacions repletes d’aquell humor tan efectiu de veure uns actors patint davant del públic per salvar una funció que, inevitablement, esdevé un autèntic despropòsit... Una obra dins d’una obra: caos, rialles i geni teatral.

Amb un ambiciós muntatge totalment renovat i actualitzat, i un repartiment amb nou dels millors actors i actrius còmics del panorama actual, Pel davant i pel darrera és un gran espectacle difícil de resumir; el primer acte explora un vodevil esbojarrat amb elements de l’alta comèdia anglesa, mentre que el segon és una frenètica farsa en format de pantomima que precedeix a un embolic caòtic que deixa, a l'últim tram de l'obra, el públic definitivament desmuntat del riure.

 

Crítiques i valoracions de l'espectacle:

'L'humor, el ritme frenètic i la genialitat del text fan que "Pel davant i pel darrera" continuï sent una de les comèdies més estimades pel públic.'

3cat

Sessions

  • 14 febrer 2026Ds21:00
    Sala 1 Ramon Montanyà
    Comprar

Detalls

Gèneres
Teatre
Cicles
#Humor360graus, Temporada estable
Preu
10 € - 27 € - 29 €
Durada
1 h 45 min
Idioma
Català
Organitzadors
Fundació L'Atlàntida

Fitxa artística

Autoria: Michael Frayn

Versió d’Alexandre Herold i Paco Mir

Direcció: Alexander Herold

Intèrprets: Jordi Banacolocha, Agnès Busquets, Jordi Díaz, Àlex Ferré, Meritxell Huertas, Mònica Macfer, Rocio Madrid, Octavi Pujades i Jordi Vidal

Escenografia: Xavi Erra

Disseny d'Il·luminació i coordinació tècnica: Toti Ventosa

Espai sonor: Joan Gil i Rai Segura

----------
 

DATES D’INICI DE VENDA:

Padrins/es: 17.12.25

Amics/gues: 20.12.25

General: 23.12.25