Amandine Beyer & I Pizzicanti
Wolfgang Amadeus Mozart versus Luigi Boccherini, amb una de les referents internacionals del violí
Luigi Boccherini va ser el compositor que va transformar el quintet de cordes en un gènere popular durant la segona meitat del segle XVIII a Europa. No és tant l’afegit d’un instrument extra el que fa que aquest gènere sigui tan interessant, sinó més aviat la textura musical que balanceja des d’una sonoritat de música de cambra cap a una riquesa sonora a vegades quasi orquestral, la qual cosa Boccherini va aconseguir amb èxit rotund.
El quintet de Mozart en re major, KV 593, compta amb una tensió polifònica excepcional que sorgeix del seu últim període d’extrema creativitat.
Dels sis quintets de corda que Mozart va compondre, el KV 515 és una absoluta obra mestra, on sentiran intensos contrastos de color sonor, que de ben segur no els deixarà indiferents.
Programa:
A. MOZART:
Quintet per a dos violins, dues violes i violoncel en do major, KV 515
Quintet per a dos violins, dues violes i violoncel en re major, KV 593
BOCCHERINI: Quintet per a dos violins, viola, violoncel i contrabaix, G 337
Consulta aquí el programa de mà.
---------
Amandine Beyer
Des de fa ja uns anys Amandine Beyer és reconeguda com una referència en la interpretació del repertori barroc per a violí. El seu enregistrament de les sonates i partites de J. S. Bach ha estat rebut com una revelació per la crítica (Diapason d’Or de l’any, Choc de Classica de l’any, Editor’s choice de Gramophone, Prix Academie Charles Cros, Excepcional de Scherzo…). El seu treball sobre aquestes obres continua amb l’espectacle Partita 2, amb la coreografia i ball d’Anne Teresa de Keersmaeker i Boris Charmatz.
Habitual de les sales més importants i festivals del món sencer (Théatre du Chatelet, Festival de Sablé, Innsbruck Festwochen, Konzerthaus de Viena…), la seva activitat musical es divideix entre els diferents grups en què participa: Les Cornets Noirs, els duets amb Pierre Hantaï, Kristian Bezuidenhout o Laurence Beyer i el seu propi grup Gli Incogniti, amb qui ha enregistrat diversos discs (Apothéoses de F. Couperin, Concerti Grossi de Corelli, Quatre Estacions de Vivaldi, Nicola Matteis…). Aquests àlbums han obtingut el recolzament unànime de la crítica internacional. La seva altra passió és l’ensenyament i ha estat professora de l’ESMAE de Porto (Portugal) i ha fet classes magistrals per tot el món (França, Itàlia, Espanya, Brasil, Taiwan, Estats Units, Canadà).
Des del 2010 és professora de violí barroc de la Schola Cantorum Basiliensis a Suïssa.