Trio Claret Colom

De l’últim Classicisme al Romanticisme més pur amb Beethoven i Txaikovski
Aquest any 2026, en Gerard i en Lluís Claret compleixen 75 anys. Per aquest motiu decideixen recuperar una formació de trio amb piano que havien fet fa molts anys amb en Josep Maria Colom, el Trio Claret-Colom, i ho faran amb un atractiu programa de Beethoven i Txaikovski. En Gerard i en Lluís han rebut la Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya i són ben coneguts i estimats pel públic osonenc.
Trio Gerard - Colom
En Gerard, en Lluís i en Josep Maria es coneixen des que eren uns estudiants de música molt joves a Barcelona. Ben aviat van començar a compartir escenaris arreu i en la seva llarga trajectòria han estat convidats per importants teatres i han participat en els millors cicles i festivals internacionals.
Tots tres han guanyat concursos d’altíssim nivell, dels quals ens agradaria destacar, per part d’en Gerard, el primer premi del Concurs Tenuto de la Ràdio i Televisió Belga; per part d’en Lluís, el primer premi del Concurs Internacional Mstislav Rostropovitx de La Rochelle; i per part d’en Josep Maria, el primer premi del Concurs Internacional de Piano Paloma O’Shea de Santander.
En Gerard i en Lluís van fundar el Quartet Ciutat de Barcelona amb el violinista Gonçal Comellas i, posteriorment, amb el pianista Albert G. Attenelle, el Trio de Barcelona, que durant anys va ser un referent en l’àmbit de la música de cambra. En Gerard va fundar l’Orquestra Nacional de Cambra i la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra, a les quals ha dedicat 30 anys de la seva vida professional. En Josep Maria compta amb una rica trajectòria artística que el va portar a obtenir el Premi Nacional Música atorgat pel Ministeri Cultura. En Josep Maria i en Lluís disposen d’una extensa discografia i durant molt de temps han format un duo que s’ha guanyat un gran prestigi internacional.
Tots tres han volgut compaginar sempre la seva figura de solista i de músic de cambra amb la de pedagog amb la voluntat de transmetre els seus coneixements i experiència als més joves. En Gerard i Lluís són fundadors de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, on encara segueixen impartint classes, i de l’Escola de Música de Barcelona, que va marcar tota una època en el camp de l’ensenyament musical. En Lluís és actualment professor i cap del departament de cordes d’un dels centres de més prestigi a escala mundial, com és el New England Conservatory de Boston. Molts pianistes han perfeccionat la seva formació a les mans d’en Josep Maria, que imparteix classes al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona.

