Hedonia

29 d'abril de 2023
  • En residència
  • 13è Aniversari
Hedonia

Una creació de circ contemporani que reflexiona al voltant de la idea del plaer postmodern  

Vuit per quatre metres de gespa verda artificial, i al darrera, el paisatge continua en una gran pantalla.  

Dues persones estirades a l'herba, "it's a perfect day", ioga a la natura, la olor del bosc i un ocell que surt d'un holograma. Dos cossos en equilibri, flotant. Música techno, sexualitat, el "gos mirant avall" and the happy cat. Una distopia, una desconnexió, fredor i plaer. Cables, connexions sense fil, micròfons i una càmera. Es construeix un escenari minimalista amb una naturalesa de plàstic i tecnologia. al final, ens podem imaginar que som en un altre lloc? ha tingut èxit la nostra recerca per trobar hedonia? 

L’Atlàntida per fer el disseny de la il.luminació de l’espectacle. 

L’equip d'Hedonia, amb l’artista osonenca Clara Cortés, ha desenvolupat una residència artística a L’Atlàntida per fer el disseny de la il.luminació de l'espectacle. Ara ens mostra el fruit del seu treball, seleccionat per la plataforma europea CircusNext. 

La recerca d'Hedonia reflexiona al voltant de la idea del plaer postmodern i una manera de definir un nou circ tecnològic digital. Amb circ, so electrònic, videoart, text, dansa i rap creem un diàleg entre l'absurd, la satisfacció immediata i la polèmica de la felicitat. La definició d'espai digital i real esdevé híbrida i al final desapareix. Les nostres disciplines circenses són els punts emergents de la nostra recerca artística. El circ es troba a l'inici dels nostres pensaments dramatúrgics i, alhora que el combina amb altres gèneres, és sempre el punt d'origen.

L'hedonisme és la teoria ètica que diu que el plaer (en el sentit de la satisfacció dels desitjos) és el màxim bé i objectiu propi de la vida humana. En el nostre projecte Hedonia observem avui dia el plaer, la satisfacció i el desig. Al segle XXI, les idees d'això es manifesten de maneres extraordinàries, ofertes il·limitades i productes inimaginables. Contextualitzem les formes de plaer que es donen en el nostre temps que estan vinculades al bé -autoidentificació de l'hedonisme- que implica, de manera relacional, el dolor. En el context de la societat de consum, el sistema econòmic i social imperant genera necessitats inesgotablement impossibles de satisfer. Mostrem l'absurd o la sensació d'allò que no té sentit com a resultat d'aquesta fricció entre plaer i dolor. La nostra recerca sobre el CABLE i el trapezi està en relació amb les vies de comunicació actuals (xarxes socials, memes, reels) i en general amb el consum de contingut digital. Utilitzem eines digitals de la vida quotidiana en un muntatge de circ, així com nous objectes i tecnologia digitals que poden produir so i imatges. 

Clara Cortès i Moritz Grenz 

----------

Aquest espectacle forma part de l'itinerari Teatres i Teatrets d’Osona fent equilibris amb les arts del circ:

Teatre Eliseu de Roda de Ter

Diumenge 5 de febrer - 18 h

POTSER NO HI HA FINAL. Circ Pistolet

Més informació aquí

 

Teatre Auditori de Calldetenes

Diumenge 12 de febrer - 18 h

ACROMETRIA. Psirc

Més informació aquí

 

Sala La Canal de Tona

Dissabte 25 de febrer - 17.30 h

MR. ALRET. Cia. Moi Jordana

Més informació aquí

 

Teatre Cirviànum de Torelló

Diumenge 12 de març - 18 h

SAVE THE TEMAZO. Col·lectiu F.R.E.N.E.T.I.C.

Més informació aquí

 

Teatre de Sant Hipòlit de Voltregà

14 de maig - 18 h

SOLO. Roi Borrallas.

Més informació aquí.

Sessions

  • 29 abril 2023Ds20:00
    Sala 2 Joaquim Maideu
    Comprar

Detalls

Gèneres
Circ,Multidisciplinari
Cicles
#EscenaCrítica, #Sostenibilitat, Celebració 13è Aniversari, Temporada estable
Preu
10 € - 12 €
Durada
A determinar
Organitzadors
Fundació L'Atlàntida

Fitxa artística

Idea i direcció: Clara Cortés i Moritz Grenz

Intèrprets: Clara Cortés i Moritz Grenz

Producció: Clara Cortés, Moritz Grenz 

Disseny sonor i composició: Robert Bohne  

Videoart: amb la col·laboració de Simon Vorgrimmler i Júlia Girós

Disseny d'il·luminació: Jordi Pérez 

Col·laboració artística: Cille Lansade

Agraïments a Darragh McLoughlin, Oriol Escursell, Quim Girón per la seva mirada